fredag, september 14, 2007

Besök av förskoleklassen

Idag har en liten grupp från förskoleklass a varit hos mig i biblioteket på Backaskolan. Det var första gången de var inne i ett så litet bibliotek! De hade gått förbi fönstren och vinkat åt mig tidigare i veckan, men nu kom de alltså in.

Jag hade tagit fram mitt Sagoskrin, ett vackert snidat skrin ifrån Indien, som jag har fått i gåva av en vis gamal man, som kommer från Indien han med. När man spelar lite för det skrinet, så kommer det ut sagor ur det. Men idag ville det inte riktigt, utan krånglade och tjatade om någonting med "påsen, påsen". jag förstod ingenting, men som tur var såg barnen att det hängde en påse på ett dörrhandtag i närheten. Och det var naturligtvis så, att Sagoskrinet ville att jag skulle berätta den sagan som fanns i den påsen. Och det var ju sagan om pannkakan, det!
(fotot av pannkakan är taget av Frankie Roberto)

Efter sagan fick barnen läsa själva eller för varandra och titta i böcker. Det blev en mycket mysig stund.

Inga kommentarer: