fredag, april 09, 2010

Kort vecka efter påsklovet

Nu är första veckan efter påsklovet till enda. Det blev en kort en på grund av annandag påsk och utvecklingsdagen i tisdags. I onsdags hade jag som vanligt alla ettorna här på biblioteket. De här på sluttampen av sitt röstande i Bokjuryn, de sista ska bli färdiga nästa gång, sedan stänger röstningen 23 april på Världsbokdagen.

I torsdags var det lekdag här på backa, så eleverna hade annat för sig än att gå till biblioteket. Treorna, som var här idag, hade mycket spännande att berätta från sin skåneresa igår. De grupperna som var här i dag blev också helt färdiga med Bokjuryn. Samma med de tvåor som varit här denna vecka.

I övrigt håller jag på att skylta en massa i biblioteket just nu. Bilder kommer så småningom. Det är både stora skyltar och små, på bokhyllorna, för att göra det lättare att hitta bland faktaböckerna (som står enligt en förenklad veriant av SAB-systemet).

På måndag är jag och min åretsskolbibliotekariekollega Lotta på Lunds stadshall och berättar om vårt arbete på något som heter CUG och arrangeras av Centrala utvecklingsgruppen. På tisdag återfinns jag äntligen på Lovisaskolan, efter en lång ledighet därifrån.