torsdag, maj 20, 2010

Äntligen vår!

Fönstrena står öppna på Backas bibliotek och man hör barnens lek utanför. Äntligen lite vårvärme, som vi har längtat!

I går var jag på IT-enhetens utbildning för webbredaktörer för att lära mig hantera den nya webbmiljön. Det var på tiden, våra "nya" hemsidor har varit ute på nätet att bra tag nu, utan att jag har kunnat redigera någonting. Nu ska det så småningom bli bättre, lite har jag gjort redan.
Efter utbildningen hann jag träffa 1 blå, som fick höra sagan om "Hur man räknar krokodiler", fritt berättad från Mayos Djursagor från världens alla hörn.

Idag har jag följt med 2 blå till Fäladsbiblioteket där de allihopa fick vars en bok i pris. Klassen har nämligen deltagit i Mångfaldsrundans dikttävlig och också skrivit och ritat om läsning i anslutning till Barnens andra bok, som de fick förra terminen. Boken de fick var Mårten Melins Svarta kängor med gul söm. Det var ju extra roligt att det blev en bok av just Melin, eftersom han besökte klassen och hade diktworkshop under BOB-veckan i januari.
Foto: Flickr