tisdag, december 14, 2010

Nu är vi inne på julupploppet!

Igår lussades det på både Backa och Lovisa. På Backa var det ute i den gnistrande morgonkylan. På Lovisa höll vi oss i musik/bildsalen. Idag julpysslas det i flera klasser på Backa. I biblioteket rasar det in återlämnade böcker. Jag har fortfarande inga fungerande handscannrar, så jag knappar och knappar.

Klasserna som kommer hit får höra julsagor, som jag skrev om förrförra veckan. Vi tänder ljus och öppnar Bamsekalendern på Backa.

För julbokstips i massor rekommenderar jag Lunds Kommuns skolbibliotekariers bokblogg, BokLus (en del av boktipsen där är samma som på den här bloggen, men där finns många fler också). Eller på Bokunge, en utmärkt boktipsblogg för de lite yngre barnen.

Jag önskar alla en Jättegod Jul! Vi hörs igen i januari!

Inga kommentarer: