tisdag, september 26, 2006

Post bokmässan, pro Lustrum

Efter en mycket inspirerande och lärorik långhelg på Bok- & Biblioteksmässan i Göteborg, försöker jag nu samla intrycken något. Jag har lyssant på författare som Gunilla Bergström, Douglas Foley (läs om hans tredje bok om Habib), Ingelin Angerborn (Om jag bara inte hade...-böckerna), Angi Sage (Seprimus Heap), Eoin Colfer, Pija Lindenbaum (en stor personlig favorit), Jonas Hasen Khemiri och många fler. Jag har lyssnat på semenarier om läslust, demokati och stress. Och nu ska allt detta sammanfattas först till en artikel till Skolbibliotek Syds medlemstidning (eftersom jag åkte dit delvis med hjälp av ett fortbildningsstipendium från dem) , med framförallt få återklang i verksamheten på biblioteken.

Samtidigt befinner vi oss i allra högsta grad i startgroparna för Lustrum i Lund, en nationell matematik konferens som går av stapeln i morgon, onsdag. Lovisaskolan ska vara representerade med en utställning om en matteverkstad.

Inga kommentarer: