fredag, juni 01, 2007

Bara två veckor kvar!

Så här på dagen två veckor innan skolavslutningen vill jag påminna alla: elever, föräldrar och pedagoger, om att alla böcker ska in till biblioteket inför sommarlovet. Detta för att jag ska få ett tillfälle till total översyn, kunna gallra, laga och se över inköpsbehov. Under sommaren hänvisar vi som vanligt våra elever till våra fantastiska Folkbibliotek, där man håller öppet hela sommaren. Här finns en länk till Folkbiblioteken i Lunds sida med öppettider!

Alla lärare kommer att få listor på sin klass' lån mot slutet på nästa vecka (de lärare som har avgångsklasser har redan fått). Jag kommer också att under nästa vecka dela ut reklamlappar för Sommarboken. Gör gärna lite extra reklam i klasserna för Sommarboksutmaningen. Och vill du läsa med om Sommarboksutmaningen, klicka här!

Den gångna veckan har jag varit på flera utbildningstillfällen. Det pågår just nu en "Greencard-certifiering" för webbredaktörer på lund.se och den ges i fyra halvdagar. Jag har nu hunnit med alla fyra stegen och kommer nu att kunna arbeta de två sista veckorna på skolorna i lung och ro, vilket ska bli skönt.

Inga kommentarer: