tisdag, juni 05, 2007

Resultatet från Bokjuryn

Nu har jag presenterar resultatet från Bokjuryomröstningen på Backa-Lovisa. Det jämte resultaten från Lund som helhet och landet som helhet kan man se i biblioteken, där det sitter anslag. Men så här blev det i alla fall hos oss:

7-9 år:
1. Guldmysteriet av Martin Widmark

2. Spökaffären av Martin Widmark, Saffransmysteriet av Martin Widmark och Om jag bara inte råkat köpa ett marsvin av Ingelin Angerborn

3. Antikvariat Blå Spegeln av Martin Widmark

10-13 år:
1. Du och jag och hela världen (Livet enligt Rosa) av Måns Gahrton och Johan Unenge

2. Vargbröder 2 – Havets fångar av Michelle Paver

3. Midnattsstjärnan av Mårten Sandén, Svikarboken av Lin Hallberg och
Akimbo och elefanterna av Alexander McCall Smith

Som vanligt har jag lottat ut böcker bland de elever som varit med och röstat, två elever från Lovisa och fyra från Backa får vars en bok. Jag meddelar vinnarna när de kommer med sin klass till biblioteket

Inga kommentarer: