måndag, oktober 15, 2007

Strålande höstmåndag!

När vädret är såhär är det lätt att påstå att hösten är den bästa årstiden!

Idag har ettorna (1a och 1c, det två första grupperna) varit här och hämtat sina bokmärken. Jag plockade också fram Sagoskrinet och berättade en saga ur det. Det var sagan om gumman, pojken, bocken och ärtåkern. Den är rolig. I synnerhet om man låter djuren och pojken böla och lipa riktigt ordentligt. Jag låter pojken gråta så han hickar och knappt kan säga "Jag gråter för att jag inte kan få ut bocken ur mors ärtåker!!".

3a var också här. De var lite besvikna över sin sjätteplacering i Sommarboksutmaningen. Men det tycker jag att de inte borde vara, nummer sex av totalt 13 deltagande klasser är inte det sämsta. Övrig resultat är:


1:a plats: 4b
2:a plats: 5b
3:e plats: 3b
4:e plats: 2c
5:e plats: 4c
6:e plats: 3a
7:e plats: 2a
8: plats: 3c
9:e plats: 5a
10:e plats: 2b
Nu är det bara en vecka kvar till Litteralund! Kolla in programmet på litteralund.se

Inga kommentarer: