tisdag, november 27, 2007

I väntan på Potter...

Jag beställde i går Rowlings nya, Harry Potter och dödsrelikerna. (Vad är en dödsrelik - undrar jag?? Kollar som hastigast i Ne.se, men varken där eller i SAOL finns det med. Det lär man få veta när man läser den om inte förr). Den bör komma mot slutet av vecka, för leveratören hade den på lager, i fina hållbara biblioteksband. Nu kommer samvetsfrågan: ska jag läsa den själv först, eller ska den direkt till de otåliga eleverna??


Annars läser jag just nu för en gångs skulle en (eller egentilgen två) böker för vuxna: Torgny Lindgrens underbara Norrlands Akvavit. Torgny Lindgren är ju genialisk och jag älskar att läsa om just de trakterna, eftersom jag ofta tillbringar sommrarna där. men den är bra även för dem utan Norrlandsanknytning, den är vacker, tankfull men framför allt mycket rolig. Alla borde läsa den!
Dessutom läser jag Manguel, Natten bibliotek. Men den rekommenderar jag ingen utom biblioteksnördar som jag själv. Så som ni ser har jag att göra i väntan på Potter!

Inga kommentarer: