måndag, november 26, 2007

Teater, vallpojkar och kataloger

I dag inledde jag - för omväxlingsskull på en måndag - dagen på Lovisa. Där hade vi bokat in Gubben på hundralappen med Öresundsteatern. Det blir en superbra del av vårt pågående Linné-tema. Per Ullberg, som gör enmannsföreställningen om Linnés liv, gav två föreställnngar för oss, först för tvåor, treor och fyror och sedan för femmor och ettor. Jag fick hasta därifrån direkt efter den första föreställningen. Men det verkade som om eleverna verkligen uppskattade det och de var helt med på noterna under tiden

Idag har jag som vanligt på måndagar haft en grupp från vardera ettan på Backa. Idag delade jag ut Barn- och ungdomsbokskatalogen till de som inte redan hade fått den. Dessutom har jag haft framme sagoskrinet och berättat om när räven ville bli vallpojke. Så nu vet barnen varför räven har en vit svansspets, fråga själva, så för ni höra!

Sista klassen för dagen är 3a. De ska också få vars en katalog, sedan får de låna och läsa som vanligt.

Allra sist på dagen ska jag ha öppet för fritidhemmen, som jag alltid har på måndagar.

Inga kommentarer: