fredag, november 23, 2007

Bokråd och brandövning

Idag hade jag ännu en läsmorgon helt solokvist. Det är bara att inse att eleverna är lika morgontrötta som jag själv. Händer det inget drastiskt på besöksantalssidan, så lägger jag ner efter höstterminen.


Sedan var det dags för Bokrådet. Vi besökte 2a, 3a, 4a och 5a och bokpratade om sammanlagt sex böcker. De sköter sig utmärkt, både bokpratarna och de elever som lyssnar. Bland de böcker som presenterades fanns senaste Lassemajaboken, Biblioteksmysteriet av Widmark. Som vanilgt kan man se alla böcker vi har tagit upp på vår wiki, bokradet.wikispaces.com.


Vi hann precis prata färdigt, bokrådisarna och jag och jag hann få in nästan hela gruppen från 2a i biblioteket, så gick brandlarmet. Det var en övning som tur var. Men det var bara att ta ut alla tvåorna igen och marchera ner till uppsamlingsplatsen på fotbollsplanen. Det gick fint. Brandövningen var inte i alla hus, endast i några.


När tvåorna kom tillbaka tillbiblioteket efter att det blåsts faran över hann de göra Astrid-tävlingen och låna böcker innan det var tid för rast.


Det var allt för den här veckan. Trevlig helg, alla!

Inga kommentarer: