fredag, augusti 14, 2009

Att återuppliva en Blogg!

Jag är tillbaka! Jag hoppas att ni saknat mig! Efter nio månaders underbar föräldraledighet ska jag nu trappa ner min ledighet till två dagar i veckan, vilket innebär att jag arbetar på Backaskolan onsdag till fredag. Lovisaskolan tas även fortsättningsvis hand om av en vikarie.

Nu på tredje dagen (jag började i onsdags) börjar allt redan kännas som vanligt, nästan som om jag inte alls varit ledig. Tiden rusar iväg och står på något underligt vis ändå still.

Dessa dagar innan eleverna kommer ägnas åt planering och förberadelser. För min del har det hittlills varit att plocka fram högläsningsböcker och gruppläsningsböcker till lärarna. Dessutom har jag gått igenom mina egna planeringar. Jag tänkte att jag skulle ändra jättemycket, ta nya tag och så vidare. Men när jag tittade på dem, så tyckte jag faktiskt att de var rikigt bra, jag hittade nästan inget jag ville ändra.

Dessutom har vi fått en forbildnings/insprationsföreläsning. Det var Ann-Marie Körling, känd för sitt arbete med bland annat kiwi-metoden (som hon också skrivit en bok om). Och det var verkligen inspirerande att lyssna på henne. Man fick en skjuts frammåt, verkligen. Vill man läsa med om eller av Körlig kan man göra det på hennes blogg, annemariekorling.blogg.se.

Inga kommentarer: