fredag, oktober 16, 2009

Bibblan i veckan och nästa vecka:

Den här veckan har snart schwishat förbi i sedvanlig racertakt. Detta har hänt: Det är fortfarande utdelning av barnbokskatalogen på gång. Jag har läst sagor eller bilder böcker i några av treorna och tvåorna. Ettorna har fått höra en saga ur sagoskrinet: en indiansk saga som heter "Jaguaren och regnet". Jag har också varit ute i två av förskoleklasserna och presenterat mig. Igår var jag hos de gröna drakarna och läste Jöns Mellgrens Mustafa och stormen. I dag var jag hos de vita och läste Makwelane och krokodilen av Maria Hendriks.

Nästa vecka är det dags för Litteralund, bokfestivalen i våra hjärtan. Hela veckan blir det litterära aktiviteter på skolorna och i stan och torsdag-fredag är jag på konferans. Det blir som en härlig spabehandling för yrkesjaget, intellektuellt glitter, lördag för fantasin, bubbelgum för tanken....