torsdag, februari 04, 2010

Det växer fram en liten stad utanför mitt fönster!

Snön ligger ännu tjock och vit över Backas skolgård. Eleverna har förstånd att roa sig med den så länge de har chansen. Just nu är snöfort grejen. Vallarna som bildas vid plogandet av skolgården är tacksamma att börja med, sedan muras det på med smöklot efter snöklot. Utanför fönstret på vårt hus - jag tror det heter gyllene draken nu - har det börjat växa fram en hel liten stad.


Den här veckan inleder Backaskolan röstningen i Bokjuryn. Alla klasser från 1-3 kommer att erbjudas att rösta. Först går jag igenom med alla hur med gör. Jag vill att de ska rösta via Internet, för det är mer spännande för dem och arbetsbesparande för mig. Det är ju lite trixigt, för man måste bli medlem på Barnens Bibliotek först. Men så småning om kommer alla som vill det att för rösta under våren, fram till den 23 april då röstningen stängs.