fredag, april 29, 2011

Påskharesaga och kärleksbokprat

Snart ännu en vecka är slut. Jag har hunnit med en hel del, trots att den varit kort. I går träffade jag alla ettorna i halvklass som vanligt. De grupperna fick höra sagan om mamma Påskhare i djungeln, som de andra halvklasserna fick höra precis innan påsk.

I dag började jag dagen med bokprat i 5c. Efter medeltidstemat har de nu läsning på temat "Kärlek och vänskap" återstoden av terminen. jag bokpratade en hel räcka böcker:Paver, Vargbröder, Angerborn, Pussar och P.S + påföljande delar, Ekholm, Party, Melin, Amor anfaller!, Susso, Kompishjärtat + påföljande delar, Nilsson, Pappan med de stora skorna + påföljande delar, Wilson, Kära tjejer, Holm, Amanda! Amanda!, Åkerblom, Pizza med svamp och ost + påföljande delar, Fröhling, Thomas, Kung Steve och alla hemlösa hjärtans blues, Foley, Habibböcker.


I eftermiddag blir det bokråd med te i bibblan. Det ser jag mycket fram emot!


Inga kommentarer: