måndag, mars 19, 2012

Intensiv vecka framför oss!

Tur att solen skiner så vackert ute, för den här veckan behövs det energi.

Idag var tredje tillfället på "Att skriva med barn"-kursen som Litteralund ordnar för folk- och skolbibblisar. I morgon har Lovisas utställningsgrupp sitt första möte inför Norra Fäladens stora utställning "Avtryck - Möten" 26-28/4 i Stadshallen. På onsdag gästar kulturminister Lena Adelsohn-Liljeroth Svenshögsskolan för att ta del av hur vi jobbar med Skapande skola på Norra Fäladen och mer specifikt hur Svenshög arbetar med att integrera kultur i undervisningen. På kvällen samma dag bevistar jag 1 c's och 1d's föräldramöten. På torsdag tror jag att det blir en "helt vanlig" arbetsdag och på fredag har jag bokprat på läsegruppsböcker i 5b.

Samtidigt slutspurtar vi med Bokjuryn och väntar otåligt på ALMA-juryns avslöjande om vem som blir årets pristagare. Det kommer i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin blogg! En massa tips och idéer till oss föräldrar. Igår när jag hämtade min förskoleklass-tjej så var alla alldeles uppslukade av sina nylånade böcker och ville visa vilken de lånat. Så roligt med bokglädje! /Helena Ehn

Klara sa...

Det är roligt med bokglädje. Och vilket enormt ansvar vi har i att förvalta den!