fredag, maj 11, 2012

Skolbiblioteksdagen 2012

"Skolbiblioteksdagen i Höör" har varit ett begrepp länge och väl. Det handlar om Region Skånes fortbildningsdag för skolbibliotek som återkommer varje år. Nytt för i år var dock att man flyttat Höördagen till Tangopalatset i Malmö. Jag hade tänkt skriva lite om det på bloggen, emn inser att jag är för långsam, andra har hunnit före och gjort bra inlägg, jag länkar därför i stället till Bildning och medias blogg på Region Skåne där man kan läsa mer och får länkar med mera. Titta dessutom gärna på BokMammas blogg, där Cecilia Andersson delar med sig av sina intryck från dagen.

Istället för att blogga kan jag nu då ägna mig åt mina elever! Det blir informationssökningsundervisning med 4a idag. de sätter i gång ett medeltidstema och jag ska prata lite Luska och Ne, lite källkritik och lite källförteckning. Senare i eftermiddag hoppas jag hinna återkomma med lite mer om veckan som varit, och varit intensiv!!

Inga kommentarer: