fredag, maj 11, 2012

Mer om den gångna veckan

Den här veckan har jag fortsatt att redovisa Bokjuryn med ettorna och tvåorna. Jag har dragit tio vinnare på Backaskolan, bland de elever som varit med och röstat, som jag tidigare skrivit om. I år har vi möjlighet att dela ut fina inbundna böcker, eftersom Btj varit snälla och sponsrat oss med vinnarböcker, eftersom vi är Årets Skolbibliotek. Annars brukar jag köra med En Bok För Alla. Det är också bra, men inte lika lyxigt.

Idag har jag träffat 4a och pratat informationssökning apropå deras medeltidstema. I eftermiddag blir det bokprat med Bokrådet. Flera av dem hade glömt sina böcker hemma, så nu har de precis varit här och skrivit ut bilder på böckernas framsidor för att ha något att visa.... Nöden har ingen lag! Det blir förmodligen det nästa sista bokpratet den här terminen.

Nu kommer 3b in i bibblan, de har inte varit här på länge, så nu måste jag genast sluta blogga och ägna mig åt dem!

Inga kommentarer: