tisdag, februari 10, 2015

Sista omgången föräldramöten i ettan i kväll

I kväll är det dags för de två återstående ettorna att få besök av mig på sina föräldramöten. Jag har lite kortare tid på mig, så jag har tagit något färre böcker med mig. Och dessutom behöver man ju variera sig lite. Därför kommer jag att prata om:

Systern från havet av Stark/Wirsén. Se bild till höger och läs vad jag skrivit på BokLus om den.

Gud och Adam och Eva av Fupz Aakeson/Lindström som man också kan läsa om på BokLus

Stora boken om varför som man kan läsa lite med om i nedanstående blogginlägg.

Nedan kan man också läsa lite mer om mina tankar kring högläsning och här hittar ni ett blogginlägg om högläsning som jag skrev förra året och som jag rekommenderar att man läser om man vill bli peppad att läsa mer högt för sina barn.

Inga kommentarer: