fredag, september 07, 2007

Tidigt fredag morgon

Idag drar jag igång en av höstens nyheter -högläsningsmorgonen för fyror och femmor som jag skrivit om tidigare. Succén är inte omedelbar, kan jag säga (eftersom jag sitter och skriver nu istället för att läsa högt). Ingen har dykt upp hittills... Ja vi får väl se vad som händer framöver.

Lite senare idag drar vi också igån Backaskolans bokråd -äntligen!! Lovisas kom igång för terminen i onsdags. Jag hade tre "nyisar", förväntansfulla elever från fyran, och tre rutinerade från femman. Dessutom två överliggare från förra terminens bokråd, som hade några böcker kvar som de inte hann läsa innan sommarlovet. Det är de två som bokpratar nästa vecka, det nya bokrådet kommer att vara redo för bokprat först vecka 38. Som vanligt kan man läsa vilka böcker som kommer upp på bokrådets wiki, http://bokradet.wikispaces.com/. Jag kommer att lägga ut de aktuelle titlarna under dagen.

Kul länkar:
Hittade några länkar som är läsvärda eller bara roliga att titta på. Först en blogg som handlar om barn- och ungdomslittaratur, Bokfreak kallar de sig och tar upp både tonårsböcker och böcker för yngre. Jag fick meddetsamma ett gott intryck eftersom de hyllade Hedvig-böckerna, som jag också älskar.

Sedan en liten sak att titta på, bara. Klicka här så kommer du till en sida med fina posters som gör reklam för bibliotek. Urläckra, eller hur? Skulle gärna kunna tänka mig några att sätta upp i mina biblor!!

Inga kommentarer: