måndag, november 05, 2007

Tillbaka efter höstlovet!

Idag har jag, som alltid på måndagarna, besök av bägge ettorna på Backaskolan. När det gäller ettornas biblioteksbesök är den övergripande målsättningen att eleverna ska få en positiv bild av biblioteket, att de ska trivas här och känna att biblioteket är något för dem.

Jag brukar alltid börja besöket med någon typ av samling. Då går vi igenom olika saker eller läser högt eller så berättar jag en saga ur mitt sagoskrin. Idag har jag bokpratat lite, presentarat nya "bokkompisar" för dem. Läs vad jag skrev om bokkompisar i våras här! Sista stunden får eleverna välja själva vad de vill göra: läsa, titta i böcker och låna.

Treorna (3a) har också varit här idag. Både de och ettorna fick med sig nya Barn- och ungdomsbokskatalogen hem. Så nu kan de önska sig riktigt mycket böcker i julklapp.

Inga kommentarer: