måndag, januari 14, 2008

Ingen mer Högläsningsmorgon på Backa!

Efterhand som höstterminen led tunnades intresset för min satsning på "Högläsningsmorgon" på Backabiblioteket av från klent till inget alls. Så nu avslutas det försöket, min arbetstid är bättre utnyttjad om jag kan komma en halvtimme senare och stanna en halvtimme längre på eftermiddagen. Försöka duger, som man säger. Och jag är inte svårövertalad att sova en halvtimme längre på fredagsmorgonen...

Idag har jag hälsat en grupp från Backas bägge tvåor välkomna till ett nytt år på skolbiblioteket. Vi har gjort det genom att jag har läst högt Rose Lagercrantz fina och roliga berättelse "Dag 47" ur samlingen Konsten att börja skolan. Och så här när det börjar lida mot lunch undrar man verkligen om det inte finns någon som har lite "pånkel-pånkel"!!!

Inga kommentarer: