onsdag, januari 09, 2008

Januarionsdag på Lovisa

Idag har jag haft besök av ettorna. De fick sig ett första bokprat om "nya bokkompisar"(läs ett tidigare inlägg om "bokkompisar" här), som vi inte hunnit med tidigare i den här klassen. Eftersom de nu gått en hel termin i ettan och kommit ganska långt i sin läsning, valde jag lite tjockare böcker än vanligt för detta första bokprat. Det blev King-Kongböckerna av Boie, Mia- och Metteböckerna och Palleböckerna av Jensen och Nöstlingers Miniböcker som presenterades den här gången. Flera hade redan kommit i kontakt med någon av dem och kunde fylla i och hjälpa till med bokpratet.
Efter lunch kom 3b. Vi pratade lite om Julboken (tyvärr hade ingen varit med i den här gruppen - synd!) och vad man hade fått för böcker i julklapp. Det visade sig att nästan alla hade fått flera julklappsböcker, vilket gjorde mig avundssjuk, för jag har inte fått en enda.

Sist på dagen bokprat. Det var ett kompletterande bokprat i femman, med de böcker vi inte hann innan jul. Vill man veta vilka titlar som bokpratades, så hänvisar jag som vanligt till vår wikispace. Eftersom två bokrådisar är ute och reser, så fick jag hoppa in och vikariera lite.

Inga kommentarer: