måndag, februari 21, 2011

Sportlov och stillsamt på skolbiblioteken

Nu, när kölden åter har Skåne i sitt grepp, är det sportlovsdags i Lund. Skolbiblioteken jobbar dock på ändå. Idag är jag som vanligt på Lovisa. Jag förbereder ett bokprat jag ska ha nästa vecka och ska jobba vidare med eveighetsprojektet innehållsindexering av skönlitteratur.

I morgon och på onsdag befinner jag och kollegan Lotta oss på Victioriastadion där det pågår Kul i Lund, se mer här. Vi ska ha hand om drop-in-författarskola, läs- och mysrum och pappslöjd. Man kommer att få möjlighet att göra bokmärken och vykort, prova origami med mera.

På torsdag är det heldag på Backa för min del. Först ska vi äntligen hälsa vår nya kollega på Ladugårdsmarken och Svenshög välkommen, sedan ska jag jobba på med beställningar och annat.

Inga kommentarer: