onsdag, januari 31, 2007

Föräldramöten i veckan och ettor m.m. idag

Idag har jag haft 2a här. Vi har fortsatt att titta på Barnens bibliotek. Alla elever ska hinna gå in med sin egen inloggning och prova lite olika saker på hemsidan.

På eftermidagen har jag bägge ettorna i biblioteket. Idag har vi fortsatt med "bokkompisar", som andra halvan av gruppen fick höra förra veckan.

I går kväll och i morgon kväll har/ska jag träffa ettornas föräldrar på deras föräldramöten. De högläsningsböcker som jag pratade/ska prata om är:

Lind, Å. Sandvargen, (Mera Sandvargen, Sandvargen och hela härligheten)
Lindgren, B. Loranga Masarin och Dartanjang, Loranga, Loranga
Nilsson, F. Kråkans otroliga liftarsemester, Hedvig (Hedvig och Max-Olov, läs också vad jag skrev om den boken i november i fjol)
Loe, E. Kurt quo vadis, (Kurt och fisken, Kurt blir elak, Kurt kokar skallen)

Ännu fler boktips fick faktiskt 1b´s föräldrar som jag träffade på Lovisa i december, läs vilka här!

Inga kommentarer: